Σάββατο, 9 Φεβρουαρίου 2008

8/2/08: Δέσμη μέτρων κατά της ακρίβειας στο τέλος Φεβρουαρίου υποσχέθηκε ο Χρ.Φώλιας

ΔΕΝ ΜΑΣ ΦΤΑΝΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ, ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΞΕΝΕΣ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ (ΜΑΛΑΚΙΕΣ)!

Στο τέλος Φεβρουαρίου θα ανακοινωθεί δέσμη μέτρων από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, που θα αφορά στην μάχη κατά της ακρίβειας, ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Χρήστος Φώλιας στη συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτών και Αγοράς (ΕΣΚΑ), που συνεδρίασε την Παρασκευή.
Ο υπουργός πρόσθεσε ωστόσο με νόημα ότι «η ακρίβεια είναι σαν το ταγκό. Χρειάζεται δύο για να το χορέψουν», σημειώνοντας τη σημασία της ορθής καταναλωτικής συμπεριφοράς στη διαμόρφωση των τιμών στην αγορά.Ο κ. Φώλιας τόνισε τη σημασία της ύπαρξης πιστοποιημένων ενώσεων καταναλωτών στην προσπάθεια κατά της ακρίβειας, επεσήμανε ότι η χρηματοδότησή τους θα συνεχιστεί και θα ενταθεί, παρομοίασε τη σημασία των οργανώσεων αυτών με τη σημασία των συνδικάτων και τόνισε ότι το κέρδος, όταν είναι δικαιολογημένο, δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα στη λειτουργία της αγοράς, αλλά σημείωσε ότι, όταν σχετίζεται με αθέμιτες πρακτικές, πάντα το υπουργείο και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί «θα κάνουν αυτό που πρέπει».
Ολιγοπωλιακές και μονοπωλιακές καταστάσεις θα ελέγχονται και θα πατάσσονται, τόνισε ο υπουργός. Ο διάλογος μεταξύ κοινωνίας και πολιτείας, είπε ο κ. Φώλιας, είναι απαραίτητος και σε αυτό αποσκοπεί το ΕΣΚΑ.Ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γ.Βλάχος ανέφερε ότι σκοπός είναι να μικρύνει η ψαλίδα της τιμής μεταξύ παραγωγού και καταναλωτή, και γνωστοποίησε ότι στο αμέσως προσεχές διάστημα θα πάει στη Βουλή ο νόμος για την ενοποίηση των προστίμων στην αγορά κατόπιν συμφωνίας με την ΕΝΑΕ.
Ακόμη, σχολίασε ότι το πλαίσιο θα είναι πιο αυστηρό και τόνισε ότι «τα μέτρα δεν είναι εύκολη υπόθεση. Δεν μπορούν να είναι επιπόλαια».
Σκοπός του υπουργείου, πρόσθεσε ο κ. Βλάχος, είναι να μην διακατέχεται από μοιρολατρία και εφησυχασμό ο ίδιος ο καταναλωτής, αλλά «να σηκωθεί από τον καναπέ», να οργανωθεί και να διεκδικήσει τα δικαιώματά του. Ο γενικός γραμματέας Εμπορίου κ. Δ.Σκιαδάς τόνισε, από την πλευρά του, ότι ο έλεγχος της εφαρμογής της νομοθεσίας και η ορθή καταναλωτική συμπεριφορά μπορούν να δώσουν κατευθυντήριες γραμμές στο εμπόριο, ενώ σημείωσε το ρόλο της Επιτροπής Ανταγωνισμού στον έλεγχο της αγοράς, αναφέροντας ότι το έργο που έχει παρουσιάσει τα τελευταία χρόνια, είναι σημαντικό «αλλά δεν εφησυχάζουμε. Απαιτείται πολλαπλασιασμός των προσπαθειών της».Ο γ.γ Καταναλωτή κ. Γ.Οικονόμου σημείωσε ότι ο νόμος για την ενοποίηση των προστίμων είναι στο τελευταίο στάδιο επεξεργασίας, ότι προχωράει η υπουργική απόφαση για την ψυχική υγεία των ανήλικων καταναλωτών και ότι βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο η διαδικασία επιλογής αναδόχου για το τηλεφωνικό κέντρο 1520.
Επίσης, ανέφερε ότι το θέμα των τηλεπικοινωνιών και των υπηρεσιών που λαμβάνουν οι καταναλωτές, είναι ένα θέμα που απασχολεί τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.Ο κ. Οικονόμου επισήμανε ακόμη την ευθύνη των ίδιων των επιχειρήσεων σε ό,τι αφορά στην κοινωνική τους ευθύνη, σχολιάζοντας ότι χρεώσεις και προμήθειες όπως αυτές που βλέπουμε ακόμα και στο χρηματοπιστωτικό σύστημα, πολλές φορές δεν είναι δικαιολογημένες. Πρόσθεσε ότι οι έλεγχοι με έμφαση στην υγεία, την ασφάλεια και την ποιότητα θα είναι συνεχείς και οι επιχειρήσεις πρέπει να το ξέρουν αυτό.
Επίσης σημείωσε ότι θα πρέπει και οι καταναλωτές να καταλάβουν από την πλευρά τους πως σκοπός της κεντρικής εξουσίας δεν είναι η εξόντωση του επιχειρηματία με τα πρόστιμα, αλλά η αποθάρρυνσή τους από πρακτικές που δημιουργούν πρόβλημα στην ομαλή λειτουργία του ανταγωνισμού.Ο κ. Οικονόμου ανέφερε ότι μερικές φορές οι καταναλωτές συμπεριφέρονται «σαν άλλος Οδυσσέας» και ζητούν από το κράτος «να τους δέσει στο κατάρτι για να αποφύγουν τις σειρήνες της αγοράς», θέλοντας με αυτό τον τρόπο να δείξει ότι ο κόσμος κάποιες φορές ζητάει πλήρη έλεγχο της αγοράς από την κεντρική εξουσία. Ο αντιπρόεδρος του ΕΣΚΑ κ. Ι. Παπατζανής σημείωσε, από την πλευρά του, ότι οι καταγγελίες των καταναλωτών για ακρίβεια είναι πάρα πολλές και πληθαίνουν συνεχώς, ανέφερε ότι το μποϊκοτάζ είναι ένα όπλο που έχουν στα χέρια τους οι καταναλωτές, αλλά σημείωσε πρωτίστως την σημασία της πληροφόρησης των πολιτών.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια: