Τετάρτη, 27 Φεβρουαρίου 2008

26/2/08: Σε τροχιά για Πάτρα, Γιάννενα και Βόλο μπαίνει το τραμ

Πρόσω ολοταχώς για το λιμάνι του Πειραιά κινείται το τραμ της Αθήνας, ενώ στον κατάλογο των πόλεων με τραμ προβλέπεται να προστεθούν τα προσεχή χρόνια η Πάτρα, τα Ιωάννινα και ο Βόλος.
Όπως ανακοίνωσε την Τρίτη η διοίκηση της Τραμ ΑΕ, εντός του Μαρτίου και σε συνεργασία με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ), θα προκηρυχθεί μελέτη σκοπιμότητας για τραμ στην πόλη της Πάτρας.
Αναμένεται, όπως γράφει την Τετάρτη η εφημερίδα Τα Νέα, να ακολουθήσει αντίστοιχη μελέτη για την πόλη των Ιωαννίνων, ενώ έντονο ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει και η δημοτική αρχή του Βόλου, που πρόκειται να φιλοξενήσει τους Μεσογειακούς Αγώνες το 2013.
Ήδη, οι δήμοι Ιωαννίνων και Βόλου άρχισαν συναντήσεις με τη διοίκηση της Τραμ ΑΕ, προκειμένου να ενημερωθούν για τη δυνατότητα λειτουργίας τραμ στις δύο πόλεις.
Παράλληλα, το τραμ υπολογίζεται ότι θα φτάσει στον Πειραιά εντός του 2010. Για το δίκτυο όλων των επεκτάσεων θα χρειαστούν 25 νέα οχήματα, ενώ το συνολικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε περίπου 100 εκατ. ευρώ. Η δημοπράτηση του έργου θα προκηρυχθεί τον Ιούνιο, ενώ έχουν αρχίσει οι διαδικασίες για την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Η επέκταση προς τον Πειραιά αναμένεται να αυξήσει την επιβατική κίνηση του τραμ κατά 50%-60%. Πάντως, ήδη με την ολοκλήρωση της επέκτασης του δικτύου προς τη Βούλα η ημερήσια επιβατική κίνηση του τραμ εμφανίζεται σταθεροποιημένη σε 63.000 επιβάτες.
Εν τω μεταξύ, από την ερχόμενη Πρωτομαγιά, όταν και θα ισχύσουν τα νέα τιμολόγια στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας (ενιαίο εισιτήριο 0,80 ευρώ για όλα τα μέσα), περίπου 13.000 επιβάτες του τραμ (το 20%) θα κληθούν να πληρώνουν διπλάσιο κόμιστρο. Πρόκειται για τους επιβάτες που σήμερα χρησιμοποιούν το τραμ για μικρές διαδρομές (μέχρι πέντε στάσεις) και πληρώνουν εισιτήριο αξίας μόλις 0,40 ευρώ, το οποίο καταργείται.
Newsroom ΔΟΛ

Δεν υπάρχουν σχόλια: