Πρόκειται για την ηλεκτροκινούμενη γραμμή, συνολικού μήκους 98 χιλιομέτρων, που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το Λιτόχωρο σε 55 λεπτά, και σε αυτήν θα χρησιμοποιηθούν οι ακινητοποιημένοι, σε αποθήκη της Θεσσαλονίκης, ηλεκτροκινούμενοι συρμοί του ΟΣΕ. Οι συρμοί θα φθάνουν ταχύτητες 160 χιλιομέτρων ανά ώρα.
Το εισιτήριο Θεσσαλονίκη – Λιτόχωρο κοστίζει 6 ευρώ και με επιστροφή 10 ευρώ.
Η πρώτη μέρα λειτουργίας της θα είναι δωρεάν, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα στους κατοίκους να εξοικειωθούν με το μέσο.
Επίσης, αποδίδεται σε κυκλοφορία η διπλή γραμμή Θεσσαλονίκης - Πλατέος, με την οποία επέρχονται μικρές τροποποιήσεις στα δρομολόγια των τοπικών αμαξοστοιχιών μεταξύ Θεσσαλονίκης - Λάρισας - Θεσσαλονίκης.
Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΣΕ έχει αναθέσει προκαταρκτική μελέτη σκοπιμότητας για την ανάπτυξη του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης σε τέσσερις διαδρομές:
1) Αεροδρόμιο "Μακεδονία" - Μουδανιά
2) Αγ. Βασίλειος - Αεροδρόμιο
3) Αγ. Βασίλειος - Σταυρός - Αμφίπολη
4) Θεσσαλονίκη - Γιαννιτσά - Σκύδρα - Έδεσσα
Στόχος των μελετών είναι να εξετασθεί, σε συνδυασμό με τις περιοχές από όπου θα περάσει, η οικονομική βιωσιμότητα του Προαστιακού Σιδηρόδρομου στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου τα έργα να χρηματοδοτηθούν από το Δ΄ ΚΠΣ.
Επισημαίνεται ότι, στις παραπάνω διαδρομές δεν υπάρχει υφιστάμενη γραμμή του ΟΣΕ, σε αντίθεση με την διαδρομή Θεσσαλονίκη - Λιτόχωρο.
Την άνοιξη της ερχόμενης χρονιάς η γραμμή θα επεκταθεί μέχρι το Δομοκό και τη Λάρισα.
Πραγματικότητα αναμένεται να γίνει μέσα στο 2009 και η ηλεκτροκινούμενη γραμμή προαστιακού Θεσσαλονίκης - Σερρών, το συνολικό μήκος της οποίας θα είναι 126 χλμ και θα περιλαμβάνει 24 σταθμούς.
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=830462&lngDtrID=244
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου