Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2007

30/10/07: Δικαίωμα καταγγελίας σύμβασης και έλεγχος «προπληρωμών» στα κέντρα αδυνατίσματος

Μια σειρά από προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές στις συμβάσεις που συνάπτουν με μονάδες αδυνατίσματος και γυμναστήρια, ρυθμίζονται με υπουργική απόφαση που έδωσαν την Τρίτη στη δημοσιότητα ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γιώργος Βλάχος και ο γγ Καταναλωτή Γιάννης Οικονόμου.
Υπενθυμίζεται ότι ο κλάδος των ινστιτούτων αδυνατίσματος καταλαμβάνει καθε χρόνο μία από τις πρώτες θέσεις στις «λίστες» των καταναλωτικών οργανώσεων με καταγγελίες και παράπονα καταναλωτών, αλλά και του τηλεφωνικού κέντρου παραπόνων και πληροφοριών «1720» του υπουργείου Ανάπτυξης.Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση:
-Οι μονάδες αδυνατίσματος και τα γυμναστήρια υποχρεούνται να αναφέρουν αναλυτικά στο έντυπο σύμβασης που συνάπτουν με τον καταναλωτή, μια σειρά από στοιχεία που προσδιορίζουν επακριβώς και ξεχωριστά το είδος και το κόστος κάθε παρεχόμενης υπηρεσίας.
-Θεσπίζεται δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης και υπαναχώρησης του καταναλωτή. Ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει αναιτιολόγητα εντός 30 ημερολογιακών ημερών. -Παράλληλα, σε οποιοδήποτε χρονικό σημείο δικαιούται να καταγγείλει την σύμβαση.
-Επιπλέον ρυθμίζονται θέματα που έχουν να κάνουν με τα ποσά που υποχρεούται να καταβάλει σε αυτές τις περιπτώσεις.
Στην απόφαση ρυθμίζονται και τα ζητήματα που προκύπτουν με τις συνδεδεμένες συμβάσεις μέσω των οποίων χορηγείται πίστωση στον καταναλωτή από τρίτον (τράπεζα), δυνάμει συμφωνίας συναπτόμενης μεταξύ του τρίτου και του προμηθευτή.
Με τον τρόπο αυτό ο καταναλωτής δεν θα είναι αναγκασμένος να εξακολουθεί να πληρώνει τίμημα μέσω πιστωτικών καρτών, για υπηρεσίες που έχει σταματήσει να δέχεται, είτε γιατί υπαναχώρησε ή κατήγγειλε τη σύμβαση, είτε γιατί η επιχείρηση έπαψε να παρέχει τις υπηρεσίες της για οποιονδήποτε λόγο.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια: