Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2007

26/10/07: Σε ιδιώτες οδεύει η διαχείριση των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η οριστικοποίηση των προδιαγραφών των διεθνών διαγωνισμών παραχώρησης της διαχείρισης των κοντέινερ τέρμιναλ του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ.Βουλγαράκης ολοκλήρωσε τον κύκλο επαφών με όλες τις ενδιαφερόμενες πλευρές, συναντήσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν υπό την υψηλή εποπτεία του κ. Καραμανλή.
Σύμφωνα με Το Βήμα, όλα δείχνουν ότι πολύ σύντομα θα είναι έτοιμος να δώσει στη δημοσιότητα τους δύο διεθνείς διαγωνισμούς, με τα χρονοδιαγράμματα ελαφρώς τροποποιημένα μεταξύ των δύο λιμανιών.
Το πλάνο του κ. Βουλγαράκη έχει και άλλες μεταβολές. Το αρχικό πλάνο που είχε επεξεργασθεί ο πρώην υπουργός Μ.Κεφαλογιάννης προέβλεπε την παραχώρηση του συνόλου των δραστηριοτήτων διαχείρισης των κοντέινερ τέρμιναλ στα δύο λιμάνια.
Το σημερινό πλάνο του κ. Βουλγαράκη προβλέπει ότι ναι μεν για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εκ των πραγμάτων είναι υποχρεωμένος να παραχωρήσει το σύνολο της δραστηριότητας, για τον Πειραιά όμως θα παραχωρήσει τις δύο από τις τρεις προβλήτες, διατηρώντας αλώβητα τα συμφέροντα του Οργανισμού στη μία από αυτές.
Συγκεκριμένα. στην παρούσα φάση προβλέπεται ότι θα παραχωρηθούν οι προβλήτες 2 και 3 και θα παραμείνει υπό τον έλεγχο του ΟΛΠ η προβλήτα 1. Επειδή η προβλήτα 1 δεν διαθέτει ανωδομές, θα υπάρξει τροποποίηση του χρονοδιαγράμματος για τον Πειραιά έτσι ώστε όταν ο ιδιώτης αναλάβει τη διαχείριση των άλλων δύο προβλητών, η 1 ήδη να εργάζεται. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειωθεί ότι η προβλήτα 3 είναι στα χαρτιά και θα πρέπει να κατασκευαστεί από το μηδέν, ενώ η προβλήτα 2 που ήδη λειτουργεί, θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί πλήρως και εκ θεμελίων καθώς οι μηχανολογικές υποδομές που διαθέτει θεωρούνται και είναι ξεπερασμένες. Ένα άλλο σοβαρό θέμα που παραμένει ανοικτό είναι αυτό των εργαζομένων. Στο λιμάνι του Πειραιά αναμένεται ότι δεν πρόκειται να επαναληφθούν τα φαινόμενα του περασμένου έτους, καθώς θα παραμείνει υπό τον έλεγχο του ΟΛΠ η προβλήτα 1 με σύγχρονο εξοπλισμό που θα την καταστήσει ανταγωνιστική.
Στη Θεσσαλονίκη ωστόσο και παρά το γεγονός πως ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ Ι.Τσάρας έχει επεξεργαστεί εδώ και καιρό ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο σχέδιο διαχείρισης των εργαζομένων, αναμένεται να υπάρξουν αντιδράσεις καθώς θα παραχωρηθεί το σύνολο του τέρμιναλ.
Newsroom ΔΟΛ

Δεν υπάρχουν σχόλια: