Σκληρή κριτική στον Γάλλο και τον Αμερικανό πρόεδρο άσκησε ο πολυτάλαντος καλλιτέχνης Γουίλιαμ Κλάιν, προσκεκλημένος του 48ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Στη Θεσσαλονίκη και ο Μεξικανός σκηνοθέτης ο οποίος χαρακτήρισε την είσοδο της ψηφιακής τεχνολογίας στο σινεμά ως «επανάσταση».
Ειδικό αφιέρωμα στον σκηνοθέτη, φωτογράφο, γραφίστα και ζωγράφο Γουίλιαμ Κλάιν διοργανώνει το Φεστιβάλ. Ο Γ.Κλάιν σε συνέντευξη Τύπου στη Θεσσαλονίκη άσκησε αυστηρή κριτική στον Γάλλο και τον Αμερικανό ηγέτη.
Ο Αμερικανός καλλιτέχνης, που εδώ και 20 χρόνια ζει στην Ευρώπη, δήλωσε ότι με την πατρίδα του, τις ΗΠΑ, τον συνδέουν σχέσεις αγάπης- μίσους και ότι εάν ήταν αναγκασμένος να ζει εκεί θα πάθαινε έμφραγμα κάθε μισή ώρα ακούγοντας τις ομιλίες του πλανητάρχη ή απλά παρακολουθώντας τηλεόραση.
Αναφερόμενος στην ταινία του Μίστερ Φρίντομ που σκηνοθέτησε στα τέλη της δεκαετίας του 1960 με αφορμή τον πόλεμο στο Βιετνάμ, δήλωσε ότι ούτε τότε, αλλά ούτε σήμερα, μιλούσαν τα ΜΜΕ για πόλεμο αλλά για γεγονότα. «Το ίδιο κάνει και ο Τζ.Μπους. Όταν μιλά για το Ιράκ δεν λέει για πόλεμο. Δηλώνει πως επιχειρεί σχέδιο εκδημοκρατισμού» δήλωσε.
Ερωτώμενος για την πολιτική κατάσταση στη Γαλλία, δήλωσε ότι σε περίπτωση που γύριζε μια κινηματογραφική ταινία με θέμα το σήμερα και τον Νικολά Σαρκοζί θα την ονόμαζε «Μελέτη στη βλακεία». «Ο Σαρκοζί μιλά πολύ και πράττει λίγο. Διαισθάνομαι ότι δεν είναι καλά τα πράγματα για τη χώρα» είπε.
Στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται και ο Μεξικανός σκηνοθέτης των ταινιών Θέλω και τη μαμά σου, Τα παιδιά των Ανθρώπων και Ο Χάρι Πότερ και ο αιχμάλωτος του Αζκαμπάν, Αλφόνσο Κουαρόν.
Ο Αλ.Κουαρόν έδωσε masterclass και χαρακτήρισε την είσοδο της ψηφιακής τεχνολογίας στον χώρο του σινεμά ως σημαντικότερη και από το πέρασμα του από τον βωβό στον ομιλούντα. και αναφέρθηκε στα πρώτα του κινηματογραφικά βήματα, στη σχέση του με το μεξικανικό σινεμά και το Χόλιγουντ, καθώς και για τη νέα γενιά Μεξικανών κινηματογραφιστών.
«Είναι μια γενιά δημιουργών που δεν εντυπωσιάζεται εύκολα, ξέρει πότε υπάρχουν οπτικά εφέ και πότε όχι, γνωρίζει τα κόλπα του επαγγέλματος και προχωράει πέρα από αυτά. Με άλλα λόγια έχει απομυθοποιήσει το σινεμά και λόγω των νέων τεχνολογιών μπορεί πλέον να κάνει ταινίες από το τίποτα» δήλωσε.
Ο Αλφόνσο Κουαρόν δήλωσε ότι δεν τον ενδιαφέρει η εθνικότητα μιας ταινίας αλλά οι δημιουργοί, «οι κινηματογραφιστές με δυνατές ρίζες και δυνατές κουλτούρες». «Σε μια εποχή που η αρρώστια του εθνικισμού εξαπλώνεται, πρέπει να βρούμε κοινούς κανόνες που θα μας ενώνουν, καταργώντας εν τέλει τις σημαίες και τα διαβατήρια» τόνισε.
Newsroom ΔΟΛ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου