Πρόστιμα συνολικού ύψους 28,5 εκατ. ευρώ καλούνται να πληρώσουν έξι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ και τέσσερις γαλακτοβιομηχανίες οι οποίες, σύμφωνα με απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, δρούσαν με αντι-ανταγωνιστικούς όρους, που επηρέαζαν άμεσα τις τιμές στο επίπεδο του καταναλωτή.
Πρόκειται για τις κάθετες συμπράξεις στην αγορά γάλακτος, οι οποίες αποδυνάμωναν τον ανταγωνισμό μεταξύ των εμπορικών αλυσίδων, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ανεξάρτητης αρχής, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να μην μπορούν να επωφεληθούν απ' αυτόν.Η Επιτροπή Ανταγωνισμού επισημαίνει ότι «ο καθορισμός τιμών μεταπώλησης, που επιδιώκεται μέσω των συμπράξεων γαλακτοβιομηχανιών με διανομείς ή με σούπερ μάρκετ, επηρεάζει όχι μόνο τις τιμές στο επίπεδο των καταναλωτών, αλλά τροφοδοτεί και αυξητικές τάσεις στην αγορά, η Επιτροπή αποφάσισε την επιβολή προστίμων στις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις».
Συγκεκριμένα, η πλειοψηφία των μελών της Αρχής αποφάσισε την επιβολή των εξής προστίμων:- Στην εταιρεία ΟΛΥΜΠΟΣ πρόστιμο ύψους 421.031 ευρώ - Στη ΜΕΒΓΑΛ πρόστιμο ύψους 3.017.955 ευρώ - Στη ΔΕΛΤΑ/VIVARTIA πρόστιμο ύψους 21.777.612 ευρώ- Στη ΦΑΓΕ πρόστιμο ύψους 39.996 ευρώ- Στην CARREFOUR πρόστιμο ύψους 520.910 ευρώ- Στην ΑΛΦΑ ΒΗΤΑ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ πρόστιμο ύψους 1.072.968 ευρώ- Στην ΑΦΟΙ ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΙ πρόστιμο ύψους 650.185 ευρώ- Στην ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ πρόστιμο ύψους 745.833 ευρώ - Στη Δ.ΜΑΣΟΥΤΗΣ πρόστιμο ύψους 244.170 ευρώ - Στην ΑΤΛΑΝΤΙΚ πρόστιμο ύψους 68.367 ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα είχαν επιβληθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού βαριά πρόστιμα, ύψους 47,6 εκατ. ευρώ, σε επτά μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες για οριζόντιες συμπράξεις στην αγορά γάλακτος.
Στην ανακοίνωση της Επιτροπής αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «από τον αυτεπάγγελτο έλεγχο των υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, αλλά και τα αποτελέσματα της γραπτής και προφορικής ενώπιον της Επιτροπής διαδικασίας, προέκυψε ότι συχνά οι γαλακτοβιομηχανίες στις συμβάσεις συνεργασίας που συνάπτουν με τους διανομείς τους, αφενός καθορίζουν τις τιμές μεταπώλησης των τελευταίων, αφετέρου απαγορεύουν τις παθητικές πωλήσεις, παραβιάζοντας με τον τρόπο αυτό βασικούς κανόνες του ανταγωνισμού». «Αντίστοιχα, με την αποδοχή και των σούπερ μάρκετ με τα οποία συνεργάζονται, οι γαλακτοβιομηχανίες υπαγορεύουν σε μεγάλο βαθμό τα επίπεδα τιμών λιανικής των προϊόντων που τους προμηθεύουν, αποδυναμώνοντας με τον τρόπο αυτό τον μεταξύ των εμπορικών αλυσίδων ανταγωνισμό, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να μην μπορούν να ωφεληθούν απ' αυτόν» σημειώνεται επίσης.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου